Sms från Soppero

"Sms från Soppero" är en bok som jag läste här i Kiruna. Soppero är en liten by några mil ifrån Vittangi här. Boken var verkligen bra. Den handlar om en tjej som har flyttat till Stockholm (Solna) och sen fått ett sms från en kille i Soppero. Tjejen i Stockholm var same, men kunde inte sakiska och hade inga renar. Hon hade all släkt uppe i Soppero och Kiruna. Sen åker hon till Soppero och träffar den här killen i verkligheten.

Jag rekomenderar verkligen boken och tycker alla ska läsa den. Jag kände att jag var väldigt lik den tjejen i Stockholm och var i samma situvation som henne.  Så tänk er typ att jag är den tjejen och har det ungefär så. Det är en väldigt lättläst bok, jag läste ut den på mindre än 2 dagar fast det var väldigt många sidor.

Brukar inte vara något stort fan av att läsa böcker direkt, men den här boken var bra från början till slut.


Sen finns det en fortsättning (Alltså en till bok) som jag inte har läst än, den heter Hej vacker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0