Tvungen att skriva av mig lite (behöver inet läsas)

Åh, gud jag blir så himla trött på vissa. Det finns personer som lever för att både köpa samma kläder som vissa och som också bara vill vara taskiga. Vissa verkar inte förstå att jag lever mitt liv med min stil och mina accesoarer. Jag försöker inte vara någon annan än mig själv och jag vet att jag kanske gillar lite udda saker och så. Jag blir bara så irreterad på vissa som bara köper samma kläder som andra, och samma saker som mig. Jag vet också att den här personen jag skriver om mycket väl vet att hon köper samma som oss andra. Men hon verkar ju inte bry sig om att vi andra tycker att det börjar bli jobbigt. Visst kan det vara störande när folk bara går och köper en likadan sak som man tillexempel har gått och längtat efter i flera dagar men den här personen börjar gå till överdrift. Förut kunde man berätta för alla vart man hade köpt sina nya saker och hur mycket det kostade och sånnt. Men nu går det liksom inte utan att någon/flera går och köper samma saker. Det är så himla jobbigt med personer som inte förtsår att man kanske inte vill att andra ska köpa likadana saker. Och att man vill ha sina saker för sig själv.

Jag förstår ju att andra tycker att min och mina kompisars stil är fin och vill ha samma saker, men det betyder inte att man gång på gång måste köpa samma samma samma som alla andra. Jag brydde mig inte så mycket först, men seriöst, nu blir det för mycket. Allt jag/mina kompisar gör går den här personen och härmar. Allt jag/mina kompisar köper går den här personen och köper. Det är fan helt otroligt att man inte kan förstå att det kanske börjar bli jobbigt. Nu menar jag inte att det bara är en person som gör såhär. Det är flera stycken. Men just nu valde jag bara att skriva om en person som börjar gå mig på nerverna.

Och vissa andra, dom är ju helt annorlunda. När man kommer med en ny sak tillexempel så börjar dom nedverdera sakerna och tillochmed säger att det inte är så fina. Också säger vissa att jag försöker härma Foki med mina naglar. Men så är det inte alls, jag tycker bara att det är snyggt med långa naglar. Och eftersom jag inte kan få så fina långa naglar själv så tycker jag verkligen att det är fint med lösnaglar. Mina naglar blir inte så långa och om dom börjar växa lite så blir dom oftast jättetunna. Det tycker jag inte om med mina naglar, men jag kan inte göra så mycket åt saken. Därför har jag lösnaglar. Inte för att jag vill bli mer som Foki. Inte för att jag frsöker härma Foki eller någon annan. Utan för att jag tycker att det är fint. Sen kommer dom här andra personerna också (som jag skrev om längre upp) och köper likadana lösnaglar. Jag menar, tillochmed lösnaglar går dom och köper likadant. Är inte det tecken på att man inte har någon egen stil alls? Det tycker iallafall jag.

Okej, nu är inte den här texten skrivd för att jag vill vara taskig mot någon annan, men känner bara att vissa bordde börja tänka till innan dom säger saker och köper saker. Så var bara lite tvungen att skriva av mig lite kände jag.

Kommentarer
Postat av: amanda

jag förstår vad du menar, när jag köpte nya saker förut brukar jag tänka, det kan jag inte köpa för den personen har en sån.

Men asså, nu på sista tiden har jag tänkt, asså shit, jag kan inte tänka så hela tiden, tillslut kan jag inte köpa något, för det finns hur många som helst som har samma stil, och tycker om samma saker, och då om jag tänker så är redan alla dom kläderna, eller vad det nu är, jag vill ha redan "tagna", alltsdå att någn annan har köpt dom före mej.

och sen också om någon ser att du har köpt något, så kanske den personen tycker det är jätte fint, och vill oxå köpa sån som du har.

asså, igentligen, så kan man inte tänka att folk härmar en, för dom kanske har kollat på den tröja, eller det halsbandet eller vad som helst innan, sen köper någon en sån. Då måste man ju våga köpa det ändå, fast den andra redan har en sån.

För om alla skulle tänka att man inte kan " härma" någon, så skulle man nästan inte kunna köpa någonting.



okej, jag menade ingent illa med det jag skrev, tänkte bara förklara att man inte alltid menar något dumt :)

2010-04-01 @ 23:29:43
URL: http://karlssonss.blogg.se/
Postat av: Anna

men snälla stör du dej så myyycket på de DESIGNA EGNA KLÄDER istället?! likadana kläder finns ÖVER ALLT.Ska du hacka på någon som köper likadana kan du lika gärna gå och hacka på någon på stan som har t.e.x likadan jacka som dej,skor och jeans?!men nej det gör du inte.Så snälla ge upp?!säger inte detta för att vara dum,men hur gammal är du ? 12? 13? när du blir mamma och får barn och det barnet kommer hem och säger ''MAMMA MIN KOMPIS HADE LIKADANA KLÄDER SOM MEJ'' ska du gå och bli galen på den som hade de då eller? så klaga INTE på att någon köper likadana kläder när det finns det ÖVER ALLT.Designa egna om du vill vara UDDA. herregud..dax och börja förstå dagens samhälle .

2010-04-02 @ 09:57:06
Postat av: veha

Jag förstår precis vad du menar.. visst - det är inget fel på personer som tar "insperation" från kläder osv. Men när det har gått för långt är det sjukt jobbigt ;s. En tjej, som jag har kännt ungefär i tre år, härmar mig med typ allt. Alexander Rybak, Eric Saade, Erik Grönwall, Twilight, Robert Pattinson / Taylor Lautner och en massa mer. Jag klippte mitt hår i uppklippt.. självklart ska hon veckan efter göra SAMMA sak bara för att jag fick så många fina kommentarer !? blir så himla lack. Seriöst, det är inget att klaga över precis, men man blir ju lite trött, och vem har sagt att det är liksom förbjudet att bli lite trött på en person som härmas hela tiden ? :S

2010-04-03 @ 20:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0