Thailand 09

LÖRDAG: Vi åkte till Arlanda och planet blev föresnat fyra timmar. Så vi satt där o åt, tog det bara lungt.
SÖNDAG: Åkte taxi till Golden Sand Inn där vi skulle bo i Phuket. När vi kom dit så gick vi till marknaden resten av dagen.
MÅNDAG: Vi bokade en båt till ön Koh Racha/Raya. Där skulle vi stanna i typ 6 nätter. Så när vi kom fram dit började vi packa upp lite o kollade runt.
TISDAG: Promenerade till en jättevacker strand som heter Ban Raya. Där var det en super fin strand o man behövde inte simma långt ut alls för att se massor av fina koraller o fiskar.
ONSDAG: Vi gick till en bar som kallades Kokobaren. Där hoppade Max o pappa i havet o simmade tillbaka till Ban Raya medans vi andra gick dit. Sen snorklade vi på Ban Raya.
TORSDAG: Var vid våran Bungalow nästan hela dagen. Men jag o Max gick med farmor o farfar till Ban Raya o badade i poolen lite oxå.
FREDAG: Jag gick upp jättetidigt för att jag vaknade av att jag hade ont i magen. Mådde inte så jättebra den dagen så jag var bara vid våran strand o badade.
LÖRDAG: Gick till Ban Raya igen o snorklade med pappa o min bror. VI SÅG EN HAJ! Asso det var så himla läskigt. O jag trodde inte änns att de fanns hajar där.
SÖNDAG: Åt jättelyxig frukost för att det var den sista dagen på Koh Racha/Raya. Frukosten var jättegod. Lite senare gick vi o simmade igen i havet, men den här gången vid våran strand o vi såg en muräna.
MÅNDAG: JAG SÅG EN SKÖLDPADDA. Det var så himla kul att jag fick se en sköldpadda oxå, den var så söt där den låg o simmade. Sen åkte vi till Phuket igen men den här gången till Phuket town. Där simmade vi i poolen o gick i köpcenter. Jag köpte lite saker. Lösnaglar, en tröja, ljus, en BH o presenter.
TISDAG: Mådde jättedåligt på mårgonen när vi skulle åka båt i tre timmar för att komma till Koh Lanta. Hade så himla ont i magen o var nära på att spy. Men när vi kom fram till Koh Lanta så mådda jag mycket bättre.
ONSDAG: Var på Koh Lanta o tog det lungt hela dagen. Vi hyrde en motorcykel o åkte runt på den.
TORSDAG: Max fick ont i magen nästan hela dagen. Vi åkte på dagstur till Koh Häst, Koh Rep, Koh Mok o Koh hai. På Koh Hai simmade vi igenom en supercool grotta o när vi kom fram så var det en jätte vacker strand inne i grottan. Det var nästan det coolaste jag har varit med om.
FREDAG: Jag, min bror o pappa åkte till Mai Keo Cave. Det är en grotta. Innan vi gick in i grottan så red vi elefant dit. Asso jag tyckte synd om elefanten faktiskt. Den fick liksom kämpa bara för att vi ville ha lite kul. Men det var oxå en upplevelse, fast jag skulle nog inte vilja göra om det. Aja, vi gick inne i grottorna i tre timmar. Såg massor av spindlar o ibland fick man kämpa för att komma fram i grottorna. Det fanns jättesmala gångar som vi knappt kom igenom. Men vi hade två jätteroliga guider. Hahahah, en utav dom fastnade nästan lite, då sa han till Max se you next year :) Hahahah. När vi var klara i grottorna så gick vi på marknaden.
LÖRDAG: Åkte tillbaka med båt i tre timmar igen för att komma till Phuket. Den här gången så bodde vi på Golden Sand Inn igen. Gick på marknaden hela dagen o jag hittade mycket roliga saker.
SÖNDAG: Vi åkte hem igen :(((

så, nu har jag skrivit lite om det vi gjorde i Thailand, men dehär som jag har skrivit är inte allt, det är bara lite :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg in en bild på hur brun du har blivit :)

2009-12-21 @ 19:55:43
Postat av: Anonym

kan du lägga in en bild på hur brun du har blivit ?

2009-12-21 @ 20:18:13
Postat av: lena

det är verkligen en upplevelse att vara där! när jag var där i 5:an så kunde jag inte så bra engelska så hade dom tydligen sagt att man kunde se hajar men maria så åt dom andra att inte säga något för då skulle jag inte våga bada :o hahaha :p<3

2009-12-22 @ 06:50:12
URL: http://lenatoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0